1076
آخرین خبرها
آغاز تجارت برد برد در ایران یارانه 161 هزار میلیارد تومانی نان شروع همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی آیا ایران به جایگاه خود در کدکس باز می گردد بازهم ردپای قاچاق اینبار در سازمان حفظ نباتات قیمت پیاز سرسام آور شد گوشت قرمز را گران نخرید  خودکفایی در تولید گندم نان دریافت بذر یارانه ای پنبه کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سدها تفاهم‌نامه همکاری توسعه زنجیره گیاهان دارویی امضا شد برنج ارزان شد امضای تفاهم نامه ایران و مالزی کاهش 62 درصدی واردات چای کشت گل نرگس در گلوگاه عواقب تولید و صادرات محصولات آب بر امکان گران شدن لبنیات در پی کم کاری ها گندم قراردادی کشت می شود صادرات تخم مرغ رکورد می شکند زیر و بم پرونده فساد چای دبش محدودیت صادرات این بار برای پیاز و گوجه فرنگی کاهش سیر صعودی قیمت گوجه فرنگی قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد بارش باران در تهران افزایش جوجه ریزی در آذرماه بازار میوه های شب یلدا  علت گران شدن گوجه فرنگی چه بود ؟ کشف بیماری های جدید سیب در ایران نهاده های دامی که ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد تبدیل پسماند کشاورزی به خوراک دام مالیات به محصولات پرآب بر تعلق می گیرد! خطر خشکسالی در کمین است! کاشت یک میلیارد درخت در کشور آغاز تولید پنبه در کشور ارز آوری 14 میلیون دلاری قارچ عاقبت قیمت مرغ چه میشود 5میلیون تن،نیاز سالانه کودی کشور افزایش 2 برابری تولید پسته روند کاهشی قیمت گوشت قرمز تولید 14 میلیون تن گندم در سال جاری کاهش قیمت میوه های پاییزی کمک وارد کنندگان به بازار برنج خودکفایی در تولید شکر بازگشت تراکتور های بلاروس به ایران گوشت قرمز ارزان شد مطالبات گندم پرداخت می شود آسیب کاهش دما به محصولات کشاورزی برداشت خرما آغاز شد بهره برداری از 11 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو آغاز کشت نخود در کرمانشاه به روش مدیریت تلفیقی

فهرست

خبرهای استانی

شهریور ۱۵, ۱۳۹۶

مجری طرح دانه‌های روغنی با بیان اینکه سالانه حدود ۴ میلیارد دلار ارز برای واردات دانه‌های روغنی از کشور خارج می‌شود گفت: در ۲۵ سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد دلار معادل ۱۴۹ هزار میلیارد تومان دانه روغنی و کنجاله وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری ایاگنا، علیرضا مهاجر امروز در پنجمین گردهمایی کشت‌های پاییزه آغاز سال زراعی 96 – 97 اظهار کرد: پایداری کشت و تولید گندم و کاهش خروج سالانه حدود 4 میلیارد دلار نفت در کنار کاهش واردات از جمله مهمترین مزیت کشت دانه‌های روغنی در کشور است.

وی افزود: در 25 سال گذشته یعنی از سال 1371 تا 1395 بیش از 38.2 میلیارد دلار معادل 149 هزار میلیارد تومان روغن، دانه روغنی و کنجاله وارد کشور شده است.

مجری طرح دانه‌های روغنی ادامه داد: در دودهه گذشته با چالش‌های جدی در زمینه  تولید دانه‌های روغنی در کشور مواجه بودیم که از جمله می‌توان به مشکلات بازرگانی آن اشاره داشت که این مشکلات توسط شخص وزیر و معاونین حل شد و در سال‌های آینده نیز نباید شاهد چنین مشکلاتی باشیم.

این مقام مسئول گفت: اگر شده کلزا را از کشاورز بخریم و آن را به دریا بریزیم باید پول کشاورزان را پرداخت کنیم تا به تولیدمان آسیبی وارد نشود.

عزم ملی برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی وجود ندارد

وی گفت: نبود عزم و اراده ملی برای افزایش تولید داخل و کاهش وابستگی، عدم تمایل بخش صنعت به خرید تولید داخلی و مقابله با واردات و ضعف و نبود دانش تکنولوژی از دیگر چالشهای موجود پیش روی افزایش دانه‌های روغنی است.

مهاجر گفت: نیاز کشور به کلزا یک و نیم میلیون تن و مصرف سرانه روغن 19 کیلوگرم است.

وی افزود: نیاز به کشور به کنجاله، سویا 2.5 میلیون تن، ظرفیت روغن‌کشی 5.5 میلیون تن، ظرفیت تصفیه روغن 3.6 میلیون تن و واردات روغن خام 1.3 میلیون تن و واردات دانه‌های روغنی 1.4 میلیون تن است.

تولید کلزا 300 درصد رشد کرده است

این مقام مسئول گفت: در سال جاری بیش از 180 تا 2 هزار تن کلزا در کشور خواهیم داشت که تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته 2.7 برابر شده و 300 درصد رشد داشته است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استانهای گلستان، خوزستان‌، مازندران،‌ فارس،  اردبیل و کرمانشاه رتبه‌های اول تا ششم تولید کلزا در کشور را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت برای توسعه کشت کلزا در کشور گفت: پرداخت حق بیمه مزایای کلزا در 180 هزار هکتار به صورت صددرصد رایگان و تامین 1450 بذر از جمله حمایت‌های دولت بوده است.

وی در پایان صحبت‌های خود با درخواست از دولت برای پرداخت معوقات کشاورزان گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی و پرداخت به موقع بهای محصول، تامین و تدارک و ارسال به موقع آنها به استانها، اجرای پایولت‌های آموزشی و تامینی و پرداخت تسهیلات کاشت، داشت و برداشت از جمله مهمترین سیاست‌های دولت برای سال زراعی جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرخط خبر ها

1076

متن سربرگ خود را وارد کنید